The Hurt Locker - "Best Picture"

The Hurt Locker


Vinnaren av Oscarsgalans kategori "Best Picture" var i år The Hurt Locker, så givetvis var den ett måste att se. I söndags var jag med familjen på bio och såg den. Det enda jag visste om den var att det var en krigsfilm och att regissören var en kvinna - men oj, vad bra den var!
Om man nu inte kan uppskatta  de flesta sorters filmer kanske man inte tycker den är bra. Det handlar ju också om personlig smak. Men kan man uppskatta det mesta från en seriös krigsfilm till en chick flick så kommer man gilla The Hurt Locker. Men sedan finns det ju de filmerna som bara är snäppet bättre än alla andra, de filmer som man gillar lite mer - som denna. Jag var glad över att Avatar INTE vann, för att kunna vinna titeln "Best Picture" måste filmen ha mer än bara snygga effekter you know...

The Hurt Locker är, som min bror sa, en film där huvudrollen är den där typiska Hollywood-karaktären som egentligen inte skulle klara sig bra i kriget. Han är macho och kör sitt eget race (något som inte skulle tillåtas, eller hur?). Men man sitter spänd genom filmen och vet inte vad som kommer hända. Det var bara en enda händelse jag kunde förutspå. Om du inte sett den men får chansen tycker jag du ska se filmen. Men om du, som min far, efteråt säger "Den var bra, men The Inglorious Basterds var så mycket bättre" så har inte uppskattat filmen till sitt fullo - The Inglorious Basterds och The Hurt Locker är två helt olika filmer som bör uppskattas på två olika sätt. Det är som om jag skulle se Forrest Gump och säga att den var bra mycket bättre än Casablanca. (Två filmer som är superbra, men på olika sätt.)

Kommentarer
Postat av: Jenny N

Forrest!! :D

2010-03-24 @ 12:34:52
Postat av: Emma

Haha ja, han fick vara med på ett hörn också :D

2010-03-24 @ 18:48:37
URL: http://araifoto.blogg.se/
Postat av: Matilda Å

Låter spännande! Den ska jag verkligen se :) och ja! om AVATAR hade vunnit hade jag tagit fram rakbladen!

2010-03-24 @ 18:51:14
URL: http://metalda.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja, gör det :D Hahaha eller hur! Jag med XD

2010-03-24 @ 19:54:28
URL: http://araifoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0